Для багатьох меломанів і аудіофілів Mobile Fidelity (MoFi) — слова майже сакральні, але завжди це стосується дисків і платівок, виданих із винятково високою якістю видання і згодом незмінно мінливих колекційних рідкостей з відповідними поціновувачами. Коли ж на початку 2016 року компанія на виставці в Лас-Вегасі представила свою лінійку техніки — це виявилося великою несподіванкою.
Весь модельний ряд MoFi складається з двох програвачів: старшого та молодшого віку, а також трьох головок звукознімача, причому всі три — типу ММ і, що не зовсім зазвичай (хоча й трапляється, наприклад, у Rega) — з незмінними голками.
Крім того, у каталозі є два фонокоригатори, знову ж таки — один простіший, інший — складніший. Фонокоректори, до речі, розраховані не тільки на ММ, але й на МС-головки. І все, більше в плані техніки й аксесуарів нічого немає, ну хіба що опціональний алюмінієвий клемп для програвачів.
Стіл і його опори
Зовні все має дуже простий вигляд, але варто тільки звернути увагу на деталі, як розумієш, що простота — лише видимість, і до випуску своїх програвачів у компанії готувалися серйозно. За інформацією до розроблення надав руку Аллен Перкінс, який раніше зайнявся такими вертушками, як, наприклад, Spiral Groove.
Ніжки-опори розроблені компанією Harmonic Resolution Systems (HRS), відомою своїми аудіостійками — одними з найдорожчих і, мабуть, одними з найкращих на ринку. Наприклад, спеціальними ніжками виробництва цієї ж компанії комплектуються старші моделі техніки Aesthetix. Тож не все так просто з програвачами MoFi.
|
Основу столу становить суцільна плита з МДФ, до якої кріпляться всі вузли та деталі. Зверху плита доповнена алюмінієвими листами. У нашого піддосвідченого алюмінію в конструкції менше, у старшої моделі MoFi UltraDeck — більше. Принцип сандвіча в конструкціях столів програвачів не редок, і в нашому разі зовнішня реалізація має акуратний вигляд. Знизу стіл закритий пластиковою накладкою, під якою приховані всі елементи кріплення та деталі.
Однак ніжки стола ніяк із цим пластиком не стикаються. Вони вкручуються в металеві відбиті вставки в МДФ, а їхня конструкція забезпечена дуже ефективним, як показала практика, пружинним демпфувальним механізмом. Отже, і розв'язка, і регулювання за висотою тут можливі.
Мотор і його жовтий пасик
Мотор закріплений усередині корпусу програвача, і зовні складно зрозуміти, як саме він задемпфірований. Однак, розв'язка в нього безсумнівно має бути. Сам мотор — змінного струму, синхронний, зі швидкістю обертання 300 обертів на хвилину. Підстроювання швидкостей не передбачено, хоча зі стробоскопа тут жодних проблем не спостерігається.
Швидкості обертання змінюються вручну — потрібно перекинути пасик на пластиковому шківі двигуна. Але за такої реалізації всієї конструкції зробити це дуже просто. Пасик у програвача круглий, силіконовий. І пасик цей яскраво-жовтого кольору! Звичайно, це лише питання дизайну, але на мій погляд має дуже ефектний та цікавий вигляд. І запам'ятовується ідеально.
Пасик передає обертання з мотора на дерліновий диск, і, хоча він і не важкий, спочатку пасик трохи поскрипує, поки диск не розкрутиться. Гіркого в цьому нічого немає — є програвачі, у яких диск спочатку й зовсім потрібно розкручувати вручну, а малопотужний мотор тільки підтримує обертання. Тут же підштовхувати рукою нічого не доводиться.
|
Керується двигун однією єдиною кнопкою-вимикачем. Ця ж квадратна прийнятна клавіша є єдиним світним елементом конструкції. Велика старорежимна кнопка та приємна не їдка жовта підсвітка — якраз те, що потрібно.
Блок живлення мотора, що не зовсім зазвичай, розташований усередині корпусу програвача. Які-небудь негативних ефектів від цього я на практиці не помічив, але ось масивний мережевий роз'єм занадто виділяється, особливо якщо зняти кришку програвача. До того ж він не дасть змогу присунути апарат полотняніше до стіни.
Абсолютно точно свою роль у уповільненому початковому розкручуванні диска вносить підшипник. Він тут сконструйований дуже незвично. Наче б це класичний інвертований підшипник зі сталевим шківом, бронзовою склянкою й тефлоновою вставкою. Але справа в розмірах. Діаметр шківа — мінімум удвічі більше, ніж можна було б очікувати. До того ж підшипник не має олійної ванни та призначений для використання густого мастила, а не олії. Безумовно, така конструкція не розкрутиться від подиху вітерця.
Тонарм на 35 грамів
Тонарм у програвача так само незвичайний. 10 дюймів довжини, дуже товста алюмінієва трубка та заявлені 35 грамів (!) ефективної маси. Порівнюючи із середніми 10-15 грами, це вельми багато. І якщо цифра правильна, отже, тонарм призначений для використання головок із низькою податливістю голкотримача.
Тим незвичайним, що в каталозі MoFi є тільки головки ММ-типу, а їм набагато частіше властива висока податливість. Ще незвично в тонатора те, що частина деталей виготовлена з пластику. Видно, що не з якого попало, а з твердого та щільного, чудово обробленого, але все ж це пластик.
Шелл і частина деталей кріплення поворотного вузла — не металеві, що одночасно поєднується з якісними підшипниками та з тим, що тонарм добре тримає лад і поводиться за параметрами та за замірами дуже пристойно.
За принципом роботи тонарм статично збалансований, з класичним поворотним вузлом, у якому вертикальний рух відпрацьовують підшипники, що утримують трубку, а обертання задається всім основою поворотного вузла. Антискейтинг реалізований найпростішим способом — за допомогою тягарця на нитці. Конструкцією передбачено 4 проміжні значення його налаштування.
|
У конструкції противаги є своя особливість. Ризок і поділок на ньому немає. І хоча на тонармі нанесена певна смужка, яка вказує на правильне положення для настроювання штатної головки, значення «на око» виходить дуже приблизним — набагато менш точним, ніж потрібно. Отже, наявність ваг під час настроювання необхідна. Поготів, що на точне настроювання штатна головка відгукується помітно — звук змінюється в діапазоні допустимої притискної сили, і це варто використовувати для підстроювання під свій смак і слух.
Вихід у тонарма — на кілька роз'ємів RCA, розташованих на задній панелі програвача. До речі, виробником заявлено проводину кабелем Cardas. Але зовнішній штатний кабель нічим особливим не виділяється, і, мабуть, його можна за умови змінити, особливо якщо захочеться використовувати не штатну ММ-головку з високим виходом, а, наприклад, низьковихідну МС.
Останній штрих до зовнішності та конструкції — пилозахисна кришка. Вона має трапецієподібну форму та виготовлена з майже чорного слабопрозорого пластику. Кришка досить легко знімається, петлі в неї пластикові, гнучкі, приблизно такі ж, як використовує компанія Rega. Пластик самої кришки, схоже, дуже якісний: програвач, який потрапив до мене на тест, — не новий, його вже повели по виставках, але кришка збереглася непогано.
Виведення
Загалом, якщо проаналізувати конструкцію, вона є досить логічною, цікавою та непростою. Виробники явно добре все обдумали та прорахували, знайшовши деяку кількість нешаблонних рішень. Плюс зовнішність — апарат вийшов дійсно незвичайним і по-своєму красивим.
Винятковий за властивостями програвач, здатний видати той «сорт» і характер звуку, які зараз трапляються досить рідко. Цілком функціональний, симпатичний зовні та зручний у використанні апарат, крім того, ще й чудово звучить: не холодно, не стерильно, без явного забарвлення або заранності верхніх частот. А бас і зовсім вартий окремої похвали — зазвичай таку кількісну та якісну басовітку можна очікувати тільки від істотно дорожчих програвачів.
|
Природне, трохи тепле подавання сподобається і поціновувачам якісної вінтажної апаратури (той, яка звучить у схемі ключі), і тим, хто цінує насичений, живий і захопливий звук. Можливо, тим, хто віддає перевагу максимальній детальності та мінімальному забарвленню в умовах складної музики цей програвач не здасться ідеальним, але щось мені підказує, що навіть у таких слухачів (а я і себе частково відношу до них) апарат не викличе жодних негативних емоцій. Занадто вже він до себе має завдяки отриманому почерку та характеру.
З технічного ж погляду цей апарат хоч у підручники впиши, якби такі наявні — щоб показувати, які вузли та матеріали впливають на звук, і як можна досягти результату несподіваними способами. А ще як приклад того, що проста та продумана конструкція може грати краще, ніж конструкція складна, технічно перевантажена, але не так ретельно опрацьована. Адже жоден конкретний вузол не створює весь звук — завжди працює саме поєднання компонентів.
Характеристики MoFi StudioDeck
Тип привода: пасиковий
Мотор: змінного струму, синхронний, зі швидкістю обертання 300 об./хв.
Швидкості: 33,3 та 45 об./хв.
Без підстроювання, з ручним механічним перемиканням
Рівень рокота: 0,017 — 0,025%
Співвідношення сигнал/шум: 72 дБ
Тип підшипника: інвертований
Матеріал диска: дерлін, вага — 1,76 кг
Споживана потужність: < 5 Вт
Розміри (ШхВхГ): 501х362х137 мм
Вага: 8,66 кг
Тонарм: поворотний
Настроювання: положення головки, притискна сила, висота, азимут, антискейтинг
Ефективна довжина: 10 дюймів
Захід: 18 мм
Ефективна маса: 35 г
Допустима вага головок: 5–10 г
| Основні | |
|---|---|
| Виробник | Mofi |
| Гарантійний термін | 12 міс |
| Призначення | Побутове |
| Стан | Новий |
| Тип приводу | Пасовий (пассиковий) |
| Особливості | Антискейтинг |
| Картридж. | |
| Картридж. | StudioTracker MM |
- Ціна: 64 034 ₴






Відправка з 03 січня 2026